דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תתעוררו - ככה עושים ביזנס!!! 

מאת    [ 22/10/2007 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 5611 פעמים ]

אורן נחמני

ניהול עסקי ושיווק בעידן האינטרנט אינו עוד מקצוע שכדאי לדעת, זהו מקצוע שחייבים לדעת. כל יום עוסקים אנו בשיווק. אנו משווקים דעות, מוצרים, מציעים הצעות יחסי גומלין, מוכרים את אישיותנו, את דעתנו, משווקים ומטפחים לעצמנו תדמית (לפעמים חיובית ולפעמים שלילית) בין אם אנו רוצים לעסוק בשיווק ובין אם לא, אנחנו מוכרחים.
התנהגות הצרכנים השתנתה גם היא. האינטרנט הופך את עולמנו לקטן ונגיש לכל צרכן. הגלובליזציה לוקחת חלק אצל כל אחד מאיתנו בבית.
מדינת ישראל משמשת לעולם כמודל עסקי מצליח המנותק מהממשל. יכולת הלמידה העצמית שלנו משמשת כהשראה לגויים. עם זאת מרבית המוסדות להשכלה גבוהה לא רצים בקצב הזמן. ראיתי ורואה אני את תכניות הלימוד שלהם בחוגים למנהל עסקים. באף תכנית לא השתכנעתי שהם מלמדים את הדבר האמיתי - לעשות כסף!!!
ניהול ושיווק הם לא רק מספרים, שיטות לחישוב כסף מהוון ולא רק מודל swot, pest סטטיסטיקה, מודל שרשרת הערך של פורטר ודומיהם. אלה אמנם תחומים חשובים אבל הם עדיין לא הדבר האמיתי - לעשות כסף!
יש לי חלום לראות בתכניות הלימוד באוניברסיטאות לניהול תחומים הכוללים שיטות סחר המבוססות על מערכות יחסים, אימון לפיתוח מיומנויות בין אישיות ואימון לוירטואוזיות של מילים. אני מת לראות את מוסדות ההשכלה הגבוהה מלמדים שיטות מקח תוך לקיחת דוגמא מסוחרי רחוב ממולחים ומיישמים אותם בעולם הווירטואלי, אני מת שתוותרו על האגו ותזמנו למוסדותיכם מרצים שהם סוחרי ירקות מחד, סוחרי נדלן מאידך והמשיכו להזמין אנשים כמו סולי סקאל, ארקדי גידמק ושלמה אליהו שבנו אימפריות כלכליות מכלום, ללא הון עצמי, עם מעט מאוד כסף והרבה מאוד שכל. מאנשים אלה סטודנטים יכולים לקבל תובנות אחרות לגמרי עם המון כלים ורעיונות. זו חובה מקצועית של פדגוגית המאה העשרים ואחת.
לדעת מנהל עסקים ושיווק זה להיות מסוגל להקים עסק ביתי ללא השקעה - למכור ורק אחר כך לקנות.
יזמות עסקית מודרנית זה לדעת לפתוח חנויות אמיתיות שמוכרות, אבל לא חנויות בקניונים שעלות הקמתן אינה אפשרית לכל אחד, אלא חנויות אלקטרוניות מקוונות באינטרנט המסוגלות להגיע לכל לקוח בעולם - עסקים ללא גבולות שמכניסים כסף גם כשאתם ישנים.
לדעת שיווק זה לדעת לפתח רשתות של אנשים ולנצל שני משאבים כדי להתעשר - זמן ומיומנויות בין אישיות בלי לסכן כסף. אחד התחומים שחובה לדעת הוא שיווק רשתי. מדובר בתחום שיווק היוצא מגדר הרגיל - עושר נאור הניתן למשווק על ידי הטבת מצבם של אחרים. איש אינו יכול להתהדר בשכר שמרווחים אנשי השיווק הרשתי ואנשי המסחר האלקטרוני.
לתחום זה האקדמיה מתייחסת בזילות ובחט הגאווה. התייחסות שסוגרת דלתות לעולם של שפע.
מוקד מט"י עדיין מלמד יזמות עסקית קלאסית המבוססת על תכניות עסקיות הבנויות בעיקרן על הלוואות לעסקים קטנים ותכניות עסקיות המבוססות על מודל קלאסי אחיד ומיושן. אין כל פיקוח פדגוגי על תכניות הלימוד.
היי חבר'ה תתעוררו, תתחדשו, אנחנו במאה העשרים ואחת.
חושבים שאני טועה? אז אולי מישהו מוכן להסביר לי איך יתכן שבארה"ב יותר מ 30% מהכלכלה מבוססת על שיווק ישיר ומרושת. תחום העיסוק בשיווק המרושת הוציא את האמריקאים מהמיתון הקשה של שנות השמונים והביא את תושביהם לפריחה שאין כמוה. אז למה עדיין בארצנו המתקדמת ישנם מרצים לניהול אשר ברוב בורותם הם אינם יודעים מה ההבדל בין שיווק רשתי חוקי ונאור למשחק פירמידה.
לא ראיתי מעולם קורסים הכוללים את כוח התגמול שבשכפול זמן וידע, העברת מוצרים דרך רשת שותפים, מיסוד שיטת השיווק מפה לאוזן, שיטות תגמול מרושתות, מסחר אלקטרוני, קמעונות ובקיצור - שיטות המלמדות עושר בהשקעות כספיות מגוחכות שכל אדם ממעמד כלכלי בינוני ומטה יכול להרשות לעצמו.
הביטו סביבכם, ישנם המוני אנשים שההצלחה שלכם היא האינטרס שלהם. הם מייסדים עסקים של שיתופי פעולה ונכונים ללמד אתכם את מה שאתם צריכים לדעת באמת - לעשות כסף ללא השקעות הון, ללא סיכונים, באופן שוויוני לחלוטין. אם תחפשו אותם באחת מחברות השיווק הרשתי הם אף יאמנו אתכם ויתמכו בכם חינם. אם תחפשו אותם בתכניות האפילייט (התגמול) של חברות הסחר האלקטרוני תמצאו מורים שהצלחתכם פותרת להם המון בעיות.
חפשו אותם סביבכם. חפשו את האנשים שהחזון שלהם הוא להעניק באהבה את מיטב הכלים והידע ליישום תוצרי הלימוד הלכה למעשה בשטח.
אם תצטרפו לאחת מחברות השיווק הרשתי תקבלו אימון אישי ועסקי מטובי המרשתים. תכניות הכוללות משחקי עסקים המשלבים בתוכם אירועים עסקיים אמיתיים מהשטח ותלמדו ליישם את המודלים של האנשים המצליחים בעולם בתחומם. אני מאמין שהדרך היישומית ללמידה היא גם התכליתית והיעילה ביותר. מהאוניברסיטה הזאת של החיים תצאו עם עסק עובד המייצר כסף.
מכאן והלאה בכל תלוי בכם.

אורן נחמני
הכותב הינו בוגר מנהל עסקים של אוניברסיטת דרבי, מאמן עסקי בכיר, מרצה לשיווק במכללת ספיר, לשעבר מרצה לשיווק רשתי באוניברסיטה הפתוחה, בעל חנות מסחר אלקטרוני בפורטלים בינלאומיים ומבוני ארגוני השיווק הרשתי היעילים בישראל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב